وقتي وارد مغازه ميشيم علاوه بر اجناس، محيط مغازه و فروشگاه و دکوراسيون اون هم تاثير زيادي روي تصميم براي خريد ميذاره. براي همين مغازه ها و فروشگاه ها مبالغ زيادي رو براي دکوراسيون و چيدمان مغازه در نظر ميگيرن. خيلي ها هم از افراد متخصص براي طراحي کمک ميگيرن . اما شايد شما نخواين از کارشناس کمک بگيريد و دوست داريد خودتون اين کار رو انجام بدين. براي همين توي اين مطلب چند تا نکته کليدي براي محيط مغازه رو بررسي ميکنم.
حتما ميدونيد که تميزي ميز ها دکوراسيون ، ويترين و پادري و حتي پياده رو جلو مغازه بسيار مهمه. و حتما ديدن که تمام مغازه ها در ساعات خلوتي مشغول تميز کردن مغازه هستن. به خودت مغازه و محصولاتتون اهميت بدين تا مشتري ها هم همينطور باشند. اما علاوه بر تميزکاري معمول مغازه بايد ديوار ها و کف مغازه هم هميشه تميز و بدون لک باشه. براي ديوار ها رنگاميزي رو فراموش نکنيد. همچنين براي کف اگر سنگ هست و لکه هاي ماندگار داره بهترين کار کفسابي هست. چون هم تمامي لکه ها رو پاک ميکنه و هم تميزکاري هاي بعدي رو بسيار راحت تر ميکنه.
نورپردازي و روشن بودن مغازه بسيار مهم است. بهتر است رنگ نور به گونه اي انتخاب بشه که در نهايت نور مغازه طبيعي باشه. البته بهتر است به محيط زندگيمان احترام گذاشته و در مصرف برق صرفه جويي کنيد. استفاده از لامپ هاي کم مصرف توصيه ميشه. مخصوصا الان که اين لامپ ها در رنگ ها و مدل هاي مختلف به راحتي پيدا ميشه+
ويترين مشخص ميکنه که مشتري به مغازه شما سربزنه يا نه. سعي کنيد سليقه عمومي رو در نظر بگيرين. ترکيب رنگ ها بر اساس روانشناسي رنگ ها انتخاب بشن. تا بيشترين توجه رو به خود جلب کنن. شايد از متخصص براي طراحي دکور مغازه استفاده کنيد. اما به دليل تغيير محصولات بايد خودتون هرچه سليقه داريد رو کنيد! آزمون و خطا انجام بدين. چند روش چيدمان رو امتحان کنيد تا ببينيد کدام يک توجه بيشري جلب ميکنن. از دکور مغازه هاي هم صنف خود ايده بگيريد. اما کپي نکنيد! به خودتون اعتماد داشته باشيد. و بهترين خودتونو ارائه بدين.
درباره این سایت